Jak można pomóc, kiedy nauka przedszkolna i szkolna sprawia trudności.

Informacje

Temat szkolenia Jak można pomóc, kiedy nauka przedszkolna i szkolna sprawia trudności.
Prowadzący mgr Wojciech Kozłowski
Termin 30.11.2013 - 30.11.2013
Il. godzin 9 h
Nabór Zamknięty
Koszt 290 zł

Opis

Każde dziecko staje przed mnóstwem wyzwań natury fizycznej, psychicznej i emocjonalnej, które może pokonać wykorzystując swoje siły, zainteresowania i talenty. Te z kolei mogą się nie w pełni rozwinąć, jeśli się ich nie rozpozna.

Frustracja, złe zachowanie, niewykonywanie poleceń, nierówne wyniki czy wybuchy emocji mogą być uzewnętrznieniem niezidentyfikowanych i nieuświadomionych problemów.

Celem warsztatów jest uwrażliwienie nauczycieli/pedagogów/opiekunów na wszelkie objawy zaburzeń przetwarzania sensorycznego i wyuczenie umiejętności rozpoznania kłopotów związanych z przetwarzaniem sensorycznym. Brak takiej świadomości może oznaczać, że dzieci
tolerują i są tolerowane podczas całej drogi edukacyjnej wraz ze swymi niewidocznymi i nieuznawanymi niepełnosprawnościami.

Jeśli uda nam się zrozumieć niektóre z sensoryczno-motorycznych procesów, przebiegających w organizmie, oraz ich wpływ na codzienne funkcjonowanie, łatwiej nam będzie wspierać te dzieci, aby uzyskało jak najlepsze wyniki. Będziemy widzieć ukryte problemy dziecka i już nigdy nie zaszufladkujemy go jako „leniewe”, „niegrzeczne” lub „dziwne”.

Na warsztatach objaśniam dlaczego te i inne dzieci zachowują się, jak się zachowują, oraz przedstawiam strategie, które pomogą im w domu, przedszkolu i w szkole. Jeśli martwi Cię brak postępów dziecka, chcesz poznać tego przyczyny i dowiedzieć się, jak możesz pomóc to właśnie warsztat dla Ciebie. - Wojciech Kozłowski

 

Ramowy program szkolenia:

Wstęp: trudności szkolne i ich powiązanie z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.

 

1. Zmysł dotyku. W jaki sposób układ dotykowy wpływa na codzienne umiejętności?!

(ćwiczenia, wymiana doświadczeń, dyskusja)

 

2. Zmysł czucia swojego ciała i orientacji w przestrzeni a wpływ na zachowanie dziecka. Dyspraksja, rozwojowe zaburzenia koordynacji.

(ćwiczenia, wymiana doświadczeń, dyskusja)

 

3. Dlaczego równowaga jest ważna? Jaki wpływ ma na procesy uczenia się.

 

4. Wzrok a zmysł wzroku?! Przetwarzanie obrazu i uczenie się.

(ćwiczenia, wymiana doświadczeń, dyskusja)

 

5. Słuch a zmysł słuchu?! Przetwarzanie bodźców słuchowych i uczenie się.

(ćwiczenia, wymiana doświadczeń, dyskusja)

 

6. Zapach – niedoceniona potęga węchu. Przetwarzanie bodźców węchowych i uczenie się.

(ćwiczenia, wymiana doświadczeń, dyskusja)

 

7. Rola układu limbicznego i układu siatkowatego oraz ich wpływ na funkcjonowanie dziecka.

 

8. Jak zachowuje się dziecko z przetrwałymi odruchami.

(ćwiczenia, wymiana doświadczeń, dyskusja)

 

9. Zaburzona lateralizacja i wynikające z tego problemy szkolne.

(ćwiczenia, wymiana doświadczeń, dyskusja)

 

10. Pisanie. Co może pomóc dzieciom, które mają problem z pisaniem.

 

11. Dopasowanie przedszkola/szkoły do dziecka. Strategie w sali lekcyjnej – wskazówki dla nauczycieli.

(wymiana doświadczeń, dyskusja, propozycje)

 

12. Jak zorganizować przestrzeń w domu ułatwiającą naukę. Wspieranie rozwoju zmysłów w codzienne aktywności (pokój, kuchnia, łazienka).

(wymiana doświadczeń, dyskusja, propozycje - ćwiczenia)

 

13. Gdzie szukać pomocy, do kogo odsyłać. Kiedy potrzebna jest profesjonalna pomoc?

 

14. Apel dziecka.

 

 

Miejsce

Adres
oś.B.Śmiałego 107
 
Kod pocztowy
61-680
 
Miasto
Poznań
 

Przedszkole nr 190 jest w budynku SP nr 34 (narożna ściana z żółtej cegły), obok basenu Atlantis.